maandag 8 december 2008

Japanse tuin, trap omhoog




Eindpunt bereikt!
Dit plaatje vond ik wel toepasselijk als weg omhoog van deze laatste van de 23 dingen reis. Terugkijkend naar de eerste dag waarop ik mijn blog maaakte mag ik nu constateren dat ik ontzettend veel heb geleerd onderweg. Telkens was ik weer verbaasd over de vele mogelijkheden die ik daarbij ontdekte. Ook hoe ingewikkelde zaken simpeler lagen dan ze op het eerste gezicht leken. De vaak eenvoudige stappen als sorteren, kopiƫren, bewerken en in je blog plakken bleken in de praktijk vaak voor te komen. Al had ik wel spiekbriefjes om de inlogcodes van alles te onthouden.
Verbazingwekkend om te merken hoe alles met alles is te verbinden op de manier zoals jij dat wenst. Ed had daar op ZB digitaal vandaag ook tekst over. Het onderwerp was de nieuwe (niet)ordening op het internet.

Ik realiseer me heel goed dat alle stappen voor mij de vorm van een kennismaking waren. In sommige zaken ga ik me zeker nog verder verdiepen. Zij hebben mijn nieuwgierigheid gewekt en ik wil ze verder onderzoeken. Hyves, Facebook en aanverwanten zullen daar niet bij zijn.
Bijkomend voordeel is dat ik de inleiding van prof dr Frank Huijsmans op 28 november makkelijk kon volgen omdat alle termen die hij gebruikte mij inmiddels bekend waren.
Alinda, Marleen, Julia en Henri: dank voor jullie assistentie en begeleiding. Zonder jullie zou ik nooit zover zijn gekomen en misschien wel ergens zijn afgehaakt.

6 opmerkingen:

Dietertje zei

Toepasselijke foto. Gefeliciteerd met het behalen van je eindstreep.

Marleen zei

Proficiat Gooteboot! Top dat je toch hebt doorgezet, hoe dan ook.

Alinda Mastenbroek zei

Hartstikke goed gedaan hoor gootebootje en een pracht van een beschouwing!

Julia zei

Gefeliciteerd Ida!
Er ligt een prachtig certificaat voor je klaar.

davidovix zei

Heet Vandegoot

Gefeliciteerd en zet nu maar aan je genieter !!!!
Heerlijk om nu gewoon de andere bloggers te blijven volgen.

Gr
Davidovix

Manu's Blog zei

Kiek, zo uit de goot opgestegen de Japanse trap op om dat papierke te halen. Ida Proficiat.

Manu